RSS

09 September 2009

…mood raya…

Bismillahirrahmanirrahim….


Tinggal 10 hari lagi ramadhan akan berakhir. Sedih… tak tau tahun depan boleh jumpa lagi atau tak dengan bulan penuh berkat nih. Oh ye, hari ni rata2 blog yg aku baca mencoretkan berkenaan tarikh keramat-09/09/09. Heh. Harini ada persandingan besar-besaran kat mana ntah. Tapi tu Chinese wedding la. Pada diorang, tarikh ni dianggap bertuah dan telah dipilih untuk melangsungkan majlis diorang. Macam2 hal. Biasa la tuh, kebanyakan org sukakan kelainan. Lagi2 plak kelainan tu dicipta pada hari2 tertentu dalam hidup diorang. Sangat menarik untuk diimbau kembali suatu masa nanti. Errrr… intro che lapis sedikit mengarut kali nih. Motif? Ntah. Huhu..


Sebenarnya aku takde kls harini. Ye, diulang sekali lagi, che lapis takde kls langsung2 hari ni. Seronok bukan? Hehe… *tepuk tangan untuk diri sendiri* so, paham2 la bila dah takde kls nih. Tak tau nak buat apa. Oii.. sila study wahai che lapis. Huk3.. tak sabar nak raya sebenarnya nih. *sambil dengar lagu raya-pulang di hari raya.heheh..* Tu yg tak boleh buat pape tuh. Huish….


Actually aku sedang menunggu kiriman barang yg aku beli secara online tuh. Heheh… nak raya nih, kena la buat persiapan rapi ye tak? Hi3.. *macam budak2 je aku nih.haisyooooo..* pedulik hape aku, aku yg nak pakai ye tak? Heh.


Ohh.. lagi satu, che lapis sedang mencari2 kuih raya yg sedap2 untuk dibawa pulang ke kampung. Kenapa tahun ni aku kena beli? Sebab mak aku awal2 dah pesan, "tahun ni mak malas nak buat kuih raya ye anak2, so silalah bawak balik kuih raya sorang sikit". Hahaha…. Hebat gak mak aku. mentang2 la anak2 dia suma dah besar2, dah boleh berdikari, suka2 dia nak order kuih raya suh bawak blk. Tapi takpe, aku akan beli jugak. Sebabnya aku cukup tak suka kalau meja umah aku kosong tanpa kuih raya. Takat 4-5 jenis tu, bagi aku tak menarik. Hohoho… *bnyk2 pun aku bukan makan gak kuih2 tuh.aku duk ngadap lemang-ketupat –rendang je pagi raya*


Err..tetibe bukak cite pasal raya la plak. Makin mengarut nampaknya che lapis kali nih. Huish.. mau stop la.

0 tukang lapis lain: