RSS

11 September 2009

..mari belajar..


Situasi dalam sebuah kelas…


Prof (P): what will happen if we join metal and semiconductor together?

Student A: carriers (electrons) in semiconductors will move to metal.

P: what will happen next?

(nobody answer this question)

P: ok, I've your list name here. But today I nak call those yg I tak penah panggil sebelum ni.

Me: (dalam ati) fuhhhhhh…. Sure nama aku tak kena panggil arini.

P: (keep asking students, but no one give the answer yg dia nak)

Me: (duk sibuk bincang2 ngan orang sebelah2)

And suddenly......


Student B (kawan aku kat sebelah): (sambil angkat tangan nak jawab) electrons will leave immobile ions behind, and that ions will combine with –ve charge in metal to produce electric field.

P: okay. (menyebut nama aku) and the gang yang duk bincang kat belakang tu dah kasik jawapan. good.
Me: ??????????????????? (sambil berkata dalam ati, 'ngape nama aku jugak yg naik?ohh..memang lecturer ni sangat suka sebut nama aku dlm kelas dia')

*lecturer ni nak buat kls hari jumaat next week. dalam erti kata lain, aku tak boleh blk awal. huk33.....ohh..blaja itu fardhu ain wahai che lapis..(pujuk diri sendiri)


0 tukang lapis lain: