RSS

04 September 2009

...kisah semalam...

Bismillahirrahmanirrahim....
semalam tak sempat nak post apaper pun
huk33....
penat owh.....kls dari kul 12 sampai kul 9.30 malam
adey..... stop kul 7 utk bukak puasa
then kul 8 sambung kls lagik
huish......aku dah rasa mcm nak pitam dah
and harini lab dari kul 9 sampai 5
sambung lagi ngan kls kul 5 sampai 7
ya ampun.........
nak cter sket pasal smlm
apa yg aku mkn masa bukak puasa?
heh...hanya 2 keping roti okey..
cukup ke?
cukp jela
dah tu je rezeki yg ada
itu pun kawan aku yg bawak
kalau tak aku pun tatau la aku buka ngan apa semalam
mungkin sekadar buka puasa ngan korek idung?
yeakssss.......giler tak senonoh che lapis nih
haish...
*rasa cam insan miskin papa kedana je semalam.huk3..tu la,salah sendirik.sape suruh tak bawak makanan siap2..padan muka aku*
and malam tadi aku sampai bilik dalam kul 10.30 camtu
tu pun after mkn2 nasik kat depan hostel nuh
*giler apa tak mkn nasik sehari*
tapi kan,bile pikir2 balik
aku ni masih beruntung lagik nih
yela..
at least aku still ada duit nak beli makanan pas abes kls tuh
camno plak ngan insan2 yg betul2 kurang bernasib baik kat luar sana tuh?
kita puasa diorang pun puasa
kita buka ngan nasik lauk ikan pari bakar,diorang buka ngan nasi lauk ikan masin
takpun cukup sekadar nasik berlaukkan garam
huhuhu......
ye....bulan ramadhan ni merupakan bulan yg terbaik nak muhasabah diri
*bukan la nak kata bulan2 lain tu tak boleh nak muhasabah*
bak kata opah dlm citer upin ipin,
kenapa kita kne puasa?
supaya kita tau macam mana org susah takde makanan
hurmm...memang betul
kalau upin ipin yg baru masuk tadika tu blh paham
takkan aku yg besar panjang nih tak phm2 ye tak?
*tapi tu pun still ada org yg buat2 tak paham..taknak gak puasa.haish.....apa nak jadi la ngan diorang nih*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
lupa plak
semalam besday kawan aku kat kelantan
::pak mus::
heh
hanya mampu mendoakan yg terbaik utk dia
.....................

0 tukang lapis lain: