RSS

21 October 2009

mari berjalan kaki



Antara kempen melestarikan alam sekitar yg diadakan kat uni aku. adakah kempen ni berjaya? Ntah la. Pada pandangan aku, kempen ni mengalami kegagalan. Tapi tak tau la plak kalau2 pihak penganjur mensasarkan kpd sebilangan warga kampus shj. Ptg semalam aku jalan kaki pada pukul 3.15 ptg *hoho..siap gtau waktu lagi.hak33..* dan aku dapati masih ramai lagi pemandu2 dan penunggang2 memandu serta menunggang kereta dan motorsikal masing2. Seolah2 tak mengendahkan kempen ni. Aku saje je blk jalan kaki semalam sebab konon2 nak merasa la berjalan di tepi jalan yg lengang tanpa kenderaan. Malangnya, hasrat aku tak kesampaian. Bnyk jugak keta + moto yg lalu lalang kat atas jalan tuh. Aku pelik gak, kempen ni sebenarnya ditujukan utk siapa? Adakah sasaran sebenar kempen ni hanya pelajar2 yg tidak mempunyai kenderaan spt che lapis? Atau ditujukan kpd semua pelajar serta staf? Ntah la..


Mungkinkah nama kempen ni patut ditukar? 'TUBUH SIHAT DENGAN BERJALAN KAKI'. Mungkin nama tu sesuai kot. Pastu buat la, pejalan kaki akan dapat hadiah. Sekretariat2 yg terlibat akan tunggu kat sepanjang jln dlm uni utk berikan imbuhan kpd pejalan2 kaki. Hahaha… *aku tau, cadangan aku ni sgt tak bernas.hik33..*


Hurmm…. kalau lah aku ada kenderaan sendiri, adakah aku pun akan berkelakuan spt itu? Heheh.. tak tau la. Mungkin ye, mungkin tidak. Lumrah manusia, mana ada yg nak hidup susah, ye tak? kalau ada kemudahan, gunakan ia sebaik mungkin. tapi secara jujurnya, bagi aku seronok sebenarnya jalan kaki nih. *tapi terhad utk jarak yg dkt jela. Kalau nak suruh aku jalan kaki dari blok asrama aku sampai PPSF, rasanya kena fikir 10 kali kot. Huhu..* semalam pun, aku rasa seronok jalan kaki sebab tak rasa penat langsung2. Mana tidaknya, masa tgh berjalan tu, angin bertiup sepoi2 tak berbahasa, daun2 berguguran… Heh. USM ada musim luruh wa cakap lu…. Rasa cam kat oversea plak. Hahah.. eh, btw, uni aku memang kat oversea pun. Over the selat Melaka. Muahaha.. cam dalam cte Mohabbatein pun ye jugak. Heheh. *err..aku agak bizi melayan cte2 hindustan sejak akhir2 nih. ngee……* lagipun, jalan kaki ni baik utk menguatkan otot2 kaki. Dan dari apa yg aku pernah baca, berjalan kaki merupakan satu cara utk merampingkan pinggang. Yg ni aku tak sure la betul ke tidak. Kalau artikel tu tipu, maknanya aku pun pun menipu jugak la kat sini.


Okey.. habis bab kempen lestari tuh. Semalam jugak sorang sahabat aku edarkan kad undangan perkahwinan dia. haih.. nak kawen dah sorang kawan aku. bagus2.. bnda baik tak elok tangguh lama2. And cam biasa la, ada je org2 yg bertanya sesame sendiri-bila plak kamu nak kawen? Haha… apapun, semoga berbahagia la kpd teman2 yg bakal melangsungkan perkahwinan. Semoga kekal hingga ke akhir hayat. Amin… insyaAllah, kalau takde aral akan kupenuhi undangan tersebut. Dia duk kedah. Agak jauh sebenarnya. Huk33.

0 tukang lapis lain: