RSS

02 March 2010

globetronics-teater bangsawan sinbad; batu permata dewa-fire drill

fuhh.....akhirnya hujan jugak kat bumi penang ni.Alhamdulillah..... dah brape hari aku nmpk langit cam mendung, tapi hujan tak jugak nak turun2. ku sangka hujan di tgh hari, tetapi panas sampai ke malam. huhu....

alkisah, ptg tadi ada lawatan ke kilang globetronics. salah satu perkara yg perlu dilakukan dlm course aku nih. pegi kul 2 lebey, blk plak kul 6.30. berkejar kejaran aku nak semayang asar. tahniah....... pas semayang, niat hati nak mkn terus la. lapar.... perut da nyanyi2 da.

elok je aku balik dari menapau nasi+tomyam, cik daina tu anta mesej.

"salam.weh, jom tgk teater sinbad mlm nih."

aku pun ok je..... so pas magrib bertungkus lumus aku menghabiskan segala nasi ngan tomyam tu, and siap2 utk ke dewan budaya.

sampai sana, bayar tiket, masuk. owhh....lupa plak. ada sorg lagi insan yg ikut skali tadi-fizah. huhu...

secara keseluruhannya, teater tu memang seronok. ni 1st time aku tgk teater secara live. memang terus jatuh cinta la.hahaha..... dgn suara hilai tawa syafinaz yg menaikkan bulu roma aku, hiiiiii........ seram sejuk wooooo.... pelakon2 dia pun tip top la. and lagi satu, sebenarnya dulu aku igt kalau teater ni gaya bahasa dia sumanya ala2 bahasa baku. ckp kena skema. tapi bila aku tgk teater tadi, bahasa yg digunakan adalah bercampur aduk. ni menjadikan teater tu sgt seronok. antaranya,

'yo bro!' - sinbad

'engkau buat apa wahai setan-setan????' - ratu sheeba

'kanda, dinda sakit perut....(sambil tgn tunjuk kat kaki)' -dayang

hahaha...bnyk lagi sebenarnya. pecah perut aku gelak tadi. keh33......

teater ni berlangsung dlm 2 jam camtula. dlm kul 11 da abes. pas abes tu, kitorg sama2 jln kaki pulang utk mkn. fizah la tak mkn lagi. abes2 mkn plak kul 12, nak blk hostel. elok je sampai kat atas bukit tu, nmpk ramai2 org. then dgr plak bunyi alarm yg membingitkan telinga tu.

warghhhhh!!!!... fire drill!!! masalahnya, bukan blok aku yg buat. blok satu lagi yg atas bukit tu (m04) ngan blok laki sebelah blok aku (m01). tapi sebabkan aku kena lalu kawasan situ, maka aku adalah tidak dibenarkan sama sekali utk blk ke blok sendiri. so, terpaksa la memaksakan diri utk berdiri kat kelompok org ramai tu. huhuh.. tension owh... adey....

hurmm.....sok kul 8 ada test mandarin. sekarang da kul 2 lebih, tapi aku masih tak tido lagi. sape nak jadi jam loceng aku pg esok? hadoi....hujan2 ni, mesti syok tdo.heheheh....










* tajuk gile panjang.ahhh.....pedulikan.
**harini sgt memenatkan bagi aku.tapi bak kata fizah~ alang2 da penat, biar penat sampai ke malam.huhuh..
***esok, 2 march (harini) akan diadakan pementasan kali kedua teater sinbad-batu permata dewa. rasa cam nak pegi lagi. heheh..

2 tukang lapis lain:

Unknown said...

penat2 dapt juga botol air free..jom bawa ke kelas..

jgn kata meremang bulu roma aKU,jantung aku nk tergugur dibuatnya

best..enjoy

cik kiah said...

hahaha....botol air free?nnt kita pakat2 ngan diorg, ramai2 bawak g kls.haha.....

btol3.sgt enjoy.rasa cam nak tgk lagi je mlm ni.huhuiii....