RSS

26 February 2010

x kinabalu #1

fuhhh....hampir seminggu slpas aku kembali ke semenanjung. kaki aku pun da pulih sepenuhnya dari segala kesakitan yg aku dapat hasil xtvt menawan puncak kinabalu.huhuh.

neway.. ni aku nak story mory kesah2 kat sana.heheh...

18 feb 2010

smpai kkia dlm kul 0930. kalau ikut tentatif kitorg check in kat ums dulu. tp itu tak berlaku. kitorg terus dibawak pusing2 sabah. (takde la pusing2 sgt pun.sket2 je..)

1st destination, muzium sabah. macam kebanyakan muzium lain, muzium sabah ni memuatkan bnyk cerita tentang sabah, suku kaum kat sana, dan bla..bla..bla.... aku masuk sini pun tgk2 skali lalu, pastu kuar.takde niat langsung nak tambah ilmu pengetahuan.huhuh.

kat luar tu plak ada apa yg dipanggil sbgai model rumah2 tradisonal sabah. heheh. comel2 je. kebanyakannya dibuat drpd buluh. ada gak la perasaan cuak time naik umah tu. rasa cam bila2 masa je umah tu boleh tumbang menyembah bumi. huhuh.

-ni salah satu bangunan yg aku tatau namanya-


-bahagian dalam-


-ni pun aku tatau namanya-



-antara perhiasan drpd manik yg dijual kat rumah ni-







-rumah suluk-






pas abes sesi lawat melawat tu, kitorg pegi mkn kat restoran sempelang. lebih kurang cam khaleel gak la.(cuma diorg takde roti canai kot.huhuh) haaa..... ni la yg aku nak story nih. makanan kat sana lebey kurang sama je harga ngan kat semenanjung. tapi minuman dia.... sirap limau harga rm2.00!!! mak datokkk.... mahalnya... terkedu jap aku. hahaha... kata tourist guide ktorg (bell), hrga tu kira standard la. heheh. [@_@']

pas mkn2, da kenyang (sambil sibuk mengompelin harga minuman yg mahal tu), kitorg lari jap pegi centre point kat depan restoran tu. jln2 pusing2 mall sampai tatau jln nak kuar. hahaha.. ntah pape je.

then pegi solat kat masjid terapung kk. semayang2...pastu balik ums. mlm tu, ada mkn2 sket. kali ni free. hehehe.... selamat.... kalau kena bayar mmg aku order air suam jela. heh. blk dprd dinner, terus tido. mengumpul stamina utk memulakan pendakian pada hari esoknya.



err... nanti la aku sambung. letih la nak menaip. hehe....












*1st time letak pic sendiri dlm blog.haiyohhh...takpela.

2 tukang lapis lain:

Unknown said...

larh..
kau ke che lapis..

XD

cik kiah said...

haha...ya...aku la orangnya. ;)